SkyTeam biedt betaalbare reizen naar Mexico met de Mexico Pass

SkyTeam biedt betaalbare reizen naar Mexico met de Mexico Pass. SkyTeam-passagiers die naar Mexico reizen met partnerluchtvaartmaatschappijen van SkyTeam kunnen nu profiteren van afgeprijsde vluchtcoupons met de SkyTeam Mexico Pass. Dit nieuwe tariefproduct, dat vandaag wordt gelanceerd, biedt een aanzienlijke kostenbesparing en maakt het voor passagiers mogelijk om tot 42 bestemmingen in Mexico te ontdekken via vluchten die door Aeroméxico verzorgd worden.

NEW YORK, 15 september 2009

SkyTeam Newsflash - oktober 2009

SkyTeam meldt het laatste nieuws over Continental/Copa en zet toekomstige initiatieven uiteen. Zoals eerder aangekondigd, zullen Continental Airlines en Copa Airlines op 24 oktober 2009 SkyTeam verlaten. Dit is de laatste dag waarop SkyTeam-klanten Frequent Flyer Miles kunnen verdienen en inwisselen en hun status kunnen laten registreren door Continental/Copa. SkyTeam zal op een transparante manier blijven communiceren om het overgangsproces zo vloeiend en professioneel mogelijk te laten verlopen voor zowel de passagiers als de aangesloten luchtvaartmaatschappijen.

SkyTeam onthult nieuwe alliantiefaciliteiten op Barcelona Airport

SkyTeam, de wereldwijde luchtvaartalliantie, onthult op zondag 25 oktober zijn splinternieuwe, ultramoderne klantgerichte faciliteit op Terminal 1 Barcelona El Prat International airport. Dit is de eerste keer dat de alliantie vanuit een gemeenschappelijke locatie in Spanje opereert en de nieuwe faciliteit brengt acht SkyTeam-luchtvaartmaatschappijen samen die passagiers de keuze biedt uit meer dan 40 non-stop bestemmingen, inclusief Parijs, Rome, New York en Moskou.

BARCELONA, 23 oktober 2009

SkyTeam Onthult Nieuwe Alliantiefaciliteit op Londen Heathrow Airport

Vandaag onthult SkyTeam, de wereldwijde luchtvaartalliantie, haar ruime, volledig op de klant gerichte voorziening in Terminal 4 op Londen Heathrow airport. De nieuwe voorziening biedt een exclusieve premium incheckruimte voor first en business class passagiers, premium economy passagiers evenals SkyTeam Elite- en Elite Plus-passagiers.

LONDEN, 28 oktober 2009

SkyTeam NewsFlash - september 2009

Nu het drukke zomerseizoen ten einde loopt, zijn mensen die geregeld reizen misschien het saldo op hun frequent flyer-account al aan het nakijken om genoeg Miles te verzamelen voor hun volgende reis of om hun statusniveau te behouden. En het is nu misschien het beste moment om dat te doen omdat luchtvaartmaatschappijen meer passagiersvoordelen bieden via hun Frequent Flyer-programma's (FFP), naast de steeds interessanter wordende tarieven. Frequent Flyer-experts zijn het er zelfs over eens dat het nu wel eens het beste moment zou kunnen zijn voor passagiers om meer Miles te krijgen met minder kosten.

SkyTeam Newsflash - juli 2009

Eén van de topprioriteiten van de luchtvaartindustrie is aandacht besteden aan het milieu en het zoeken naar concrete oplossingen voor het verbeteren van haar milieuactiviteiten. En hoewel het een proces in voortdurende ontwikkeling is, zijn er tekenen van aanzienlijke verbeteringen. Zo hebben, volgens IATA, luchtvaartmaatschappijen hun efficiëntie en CO2 uitstoot met bijna 20 procent verbeterd over de laatste 10 jaar. En na de G8's recente oproep voor een wereldwijde brancheaanpak voor het terugbrengen van uitstoot, is de aandacht meer dan ooit gevestigd op de milieuactiviteiten van de industrie.

SkyTeam bereikt belangrijke mijlpalen op weg naar een gecentraliseerde organisatie

SkyTeam kondigde vandaag belangrijke mijlpalen aan in de creatie van een nieuwe gecentraliseerde organisatie van de alliantie. Sinds de benoeming van een uitvoerend directeur in april 2009, heeft SkyTeam zes managers aangesteld van haar partnerluchtvaartmaatschappijen die deelnemen aan het core managementteam en is een locatie beschikbaar gesteld in Amsterdam voor het hoofdkantoor van de onderneming. Hoewel de belangrijkste functie van het managementteam de samenwerking inzake alliantiezaken is, is de toegewijde SkyTeam staf eveneens verantwoordelijk voor het helpen verbeteren van bestaande voordelen, evenals voor de ontwikkeling van nieuwe voordelen voor passagiers.

MOSKOU, 26 juni 2009

SkyTeam opent eerste verdieping van samengevoegde merklounge op Londen Heathrow

Vandaag kondigde SkyTeam aan dat de eerste verdieping van de allereerste co-branding alliantie-lounge in Terminal 4 op Londen Heathrow International Airport (LHR) op donderdag 4 juni opent. De twee verdiepingen tellende lounge beslaat een oppervlakte van meer dan 1,600 vierkante meter en biedt ruimte aan meer dan 300 passagiers. De lounge, die gezamenlijk ontworpen is door de negen leden en gelieerde luchtvaartmaatschappijen die op Heathrow vliegen, biedt klanten een topervaring op de luchthaven die het comfort en gemak combineert zoals klanten mogen verwachten met luxe voorzieningen zoals een wijnbar, een zuurstofbar en stoelen voor totale lichaamsmassage.

LONDEN, 1 juni 2009

Update over SkyTeam-vluchten naar Mexico

De Wereldgezondheidsorganisatie heeft reisbeperkingen naar Mexico als gevolg van de uitbraak van het griepvirus A(H1N1) noch ondersteund noch aanbevolen. De luchtvaartmaatschappijen van SkyTeam blijven dan ook vluchten naar Mexico aanbieden, in overeenstemming met het standpunt van de Wereldgezondheidsorganisatie.

SkyTeam NewsFlash - mei 2009

Zoals al eerder is gemeld, hebben SkyTeam-lid Continental Airlines en geassocieerd lid Copa Airlines besloten om deze herfst afscheid te nemen van SkyTeam. De leden van de alliantie werken nauw samen om ervoor te zorgen dat de overgang op een soepele en verantwoordelijke wijze verloopt en dat de ervaring voor de SkyTeam-passagier tijdens de overgangsperiode zo weinig mogelijk verandert.

SkyTeam ondertekent voorlopige lidmaatschapsovereenkomst met Vietnam Airlines

SkyTeam en Vietnam Airlines ondertekenden vandaag een voorlopige overeenkomst, waarmee de eerste stap van de luchtvaartmaatschappij op weg naar volledig lidmaatschap van de SkyTeam alliantie werd bevestigd. De overeenkomst gaat over de intenties van Vietnam Airlines om exclusieve besprekingen aan te gaan om deel uit te maken van SkyTeam in 2010, onder voorbehoud van het voldoen aan de toetredingsvoorwaarden van de alliantie. De ondertekeningsceremonie vond plaats in Hanoi, Vietnam en werd bijgewoond door de heer Ho Nghia Dung, de minister van Verkeer van Vietnam, vertegenwoordigers van de overheid en van de ministeries van Vietnam en leiders van Vietnam Airlines en van SkyTeam, waaronder de heer Marie-Joseph Malé, algemeen directeur van SkyTeam en de heer Dominique Patry, voorzitter van de stuurgroep van SkyTeam en onderdirecteur Internationale Zaken en Allianties van Air France.

HANOI, 15 april 2009

SkyTeam benoemt manager, stelt huisstijl voor vliegtuigen voor

SkyTeam kondigde vandaag nieuwe initiatieven aan waaronder een nieuwe organisatie voor de alliantie, een nieuwe algemeen directeur, een nieuwe tariefpass, de planning voor de opening van een samengevoegde voorziening in Terminal 4 van Londen Heathrow en het eerste vliegtuig in de nieuwe alliantiehuisstijl. De alliantie kondigde het nieuws aan op een persconferentie in Milaan, gehouden door de stuurgroep van SkyTeam na de kwartaalbijeenkomst. De SkyTeam-alliantie is alomtegenwoordig in Milaan, met vluchten van Alitalia (de enige luchtvaartmaatschappij die naar alle drie de luchthavens in Milaan vliegt), Aeroflot, Air France, Czech Airlines, Delta Air Lines, KLM Royal Dutch Airlines en Korean Air.

MILAAN, 1 april 2009

SkyTeam NewsFlash - februari 2009

Aangezien SkyTeam op zoek is naar groeimogelijkheden voor 2009 en verder, biedt het werven van nieuwe leden de mogelijkheid de kracht van de hoofdalliantie uit te breiden op het gebied van onder andere consistente service, naadloos op elkaar aansluitende verbindingen en een verbeterd netwerk. Het werven van nieuwe leden kan echter een langdurige procedure zijn, gedeeltelijk vanwege de vereiste voorwaarden om te garanderen dat SkyTeam-passagiers voortdurend de belangrijkste alliantievoordelen blijven genieten die zij gewend zijn.

SkyTeam NewsFlash - januari 2009

Hoewel de sector een jaar vol uitdagingen tegemoet gaat, begint de SkyTeam-alliantie 2009 met geweldige impuls en een goede positie voor het komende jaar. De alliantie blijft haar sterkte punten uitbreiden en haar productaanbod verbeteren om de verwachtingen van klanten te overtreffen. Enkele van de belangrijkste initiatieven voor 2009 zijn: